Autizmus specifikus fejlesztés

A foglalkozások autizmusbarát környezetben valósulnak meg, melynek elemei közé tartoznak például a strukturált tér-és idő, csak releváns ingerek jelenléte, valamint az egyénre szabott vizuális támogatások. A fejlesztés célja a társadalmi részvétel és az autonómia erősítése, valamint a szociális és kommunikációs képességek fejlesztése.
Főbb fejlesztési területek:

  • szociális készségek (részvétel, várakozás, szerepcsere…)
  • kapcsolatteremtés, kommunikáció
  • érzelmek felismerése, megfelelő kifejezése
  • mentalizációs képesség
  • társas helyzetek megértése
  • viselkedési szabályok gyakorlása
  • rugalmas viselkedésszervezés, gondolkodás
  • alkalmazkodási képességek

A foglalkozás egyén-és kiscsoportos formában is elérhető, az óvodás korosztálytól egészen felnőttkorig.
Foglalkozást tartó gyógypedagógus: Bagyinszki Dalma

Komplex gyógypedagógiai fejlesztés

Az ellátás egy teljeskörű gyógypedagógiai állapotfelméréssel indul, mely során képet kapunk arról, hogy mely fejlődési területeket milyen mértékben és kombinációban szükséges előtérbe helyezni a foglalkozások során. A fejlesztés a gyermek egyéni igényeihez igazodva, változatos feladatokkal, játékos formában valósul meg. Célja a részképességek fejlesztése által a tanulási képességek minél jobb kibontakoztatása.
Főbb fejlesztési területek:

  • nagymozgás, finom-és grafomotorika
  • vizuomotoros koordináció
  • testséma
  • orientációs készségek
  • figyelem, koncentráció
  • emlékezet
  • beszédészlelés-és értés, kommunikáció
  • ondolkodási funkciók
  • vizuális és auditív észlelés, érzékelés
  • olvasás, írás, helyesírás, matematikai készségek
  • szociális készségek, érzelemszabályozás, önállóság

A foglalkozás egyéni-és kiscsoportos formában is megvalósulhat, óvodás és általános iskolás korosztály számára.
Foglalkozást tartó gyógypedagógusok: Bagyinszki Dalma, Korfanti Andrea

Iskola előkészítő foglalkozás

A foglalkozás fő célja, hogy az óvoda és az iskola között átmenetet képezzen, biztosítsa a magabiztos iskolakezdést. A fejlesztés a gyermek egyéni igényeihez igazodva, változatos feladatokkal, játékos formában valósul meg. A kiscsoportos forma a sikeres iskolakezdéshez szükséges alapkészségek fejlesztése mellett lehetőséget ad a társas és kommunikációs készségek fejlődésére is.
Főbb fejlesztési területek:

  • nagymozgás, finom-és grafomotorika
  • vizuomotoros koordináció
  • testséma
  • időbeli, térbeli és síkbeli tájékozódás
  • figyelem, koncentráció
  • emlékezet
  • beszédészlelés-és értés, kommunikáció
  • gondolkodási funkciók
  • vizuális és auditív észlelés, érzékelés
  • matematikai készségek
  • szociális készségek
  • feladattudat, feladattartás

A foglalkozások kiscsoportos formában valósulnak meg, nagycsoportos óvodások számára.
Foglalkozást tartó gyógypedagógus: Bagyinszki Dalma

© 2019 Kucmorgó Alapítvány Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el